SE-KLIK, SEPOTONG AYAT

SAMPAIKAN WALAU SEPOTONG AYAT

DOA MENUNTUT ILMU

بسم الله الرحمن الرحيم

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasihani

اَللَّهُمَّ اِنْفَعْنِي بِمَا عَلَّمْتَنِي وَعَلِّمْنِي مَا يَنْفَعُنِي وَارْزُقْنِي عِلْمًا يَنْفَعُنِي وَزِدْنِي عِلْمًا وَالْحَمْدُ لِلَّهِ عَلَى كُلِّ حَالٍ وَأَعُوذُ بِاَللَّهِ مِنْ حَالِ أَهْلِ اَلنَّارِ

"Ya Allah, manfaatkanlah untuk diriku apa yang telah Engkau ajarkan kepadaku dan ajarilah aku dengan apa yang bermanfaat bagiku dan limpahkanlah rizqi berupa ilmu yang bermanfaat bagiku1. Tambahkanlah ilmu kepadaku. Segala puji bagi Allah dalam keadaan apapun dan aku berlindung kepada Allah dari keadaan penghuni neraka."2


1 Riwayat Nasai dan Hakim dari Anas bin Malik radhiallahu’anhu.

2 Riwayat Tirmidzi dengan sanad hasan dari Abu Hurairah radhiallahu’anhu.


Sumber

WAKTU ANTARABANGSA

POST Terkini

get this widget here

Ahad, Jun 20, 2010

AKU SEORANG ANAK PALESTINA









Aku Anak Seorang Palestina
Aku telah membiarkan kelaparan berhari hari
Dan sekarang berminggu minggu
Saya mendengar di tempat lain
Anak anak tertidur ditempat tidur mereka
Ibu mereka dengan hangat di sisi mereka
Menyanyikan lagu untuk mereka
Ayah ayah mereka akan menciumnya
Sekali mereka bangun di pagi hari hari dari tempat tidur mereka
mereka memiliki permainan dan mainan untuk bermain dengan
Tapi saya..
Saya bermain dan menunggu kematian


Aku anak seorang palestina
Ibuku selalu menangis
Dia memakai pakaian hitam
Kerana dia menghadapi  kegelapan setiap hari
Musuh musuh matahari
Anak anak mereka para penindas
Ketika mereka pertama menenbaki rumah kami dengan bom
Ayahku menjadi syahid
Sama seperti ayah ayah palestina yang lainnya
Sekarang aku semuanya sendiri
Tanpa pemilik sama seperti anak anak palestina yang lainnya


Aku seorang gadis cilik yatim piatu palestina
Aku memiliki saudara saudaraku
Azra dan aisyah berumur 5 tahun
Mohammad dan zeinab berumur  9 tahun
Kami tidur bersama dalam satu tempat tidur
Karena kami tidak memiliki tempat tidur lainnya

Aku anak seorang palestina
Tetapi aku..
Belum bisa tidur dari suara pesawat dan bom
Diwaktu seperti ini kami saling memeluk dan menangis
Di malam seperti ini kami terkena letusan bom
Kami ketakutan dan berteriak :
Ibu.. ibu.. ibu...
Ibuku tidak membalasku jua
Kerana ia berselimut kemerahan
Tetapi merah yang tidak bersuara
Ibuku yang selalu memakai pakaian hitam
Kini telah berlumuran darah
Ibuku telah syahid
Buaian bayi aisyah pun berlumuran darah
Muhammad dan kakak tumpuanku pun telah syahid


Aku seorang anak palestina yatim piatu
Aku tak bisa bangun
Kerana kau telah kehilangan satu kakiku
Aku menangis dan berteriak
“ apakah kejahatanku.. “
Mereka mengatakan namamu adalah Sumayyah
Inilah kejahatanmu
Sama seperti orang orang yang bernama Aisyah
Fatimah dan muhammad
Hal ini kerana kalian adalah anak anak yang syahid
Seperti semua anak anak palestina lainnya
Kerana aku adalah anak palestina
Tidak punya saudara
Mereka berkata kepadaku
Tidak ada seorang pon yang dapat mendengar kalian
Aku bertanya kepada mereka’
Tidakkah ada seorang di dunia sepertiku
Mereka berkata :
1.5 juta di antara mereka bernama Aisyah dan ahmad
Aku tidak percaya itu
Dimanakah mereka
Tunjukkan kepadaku, di mana mereka
DIMANAKAH KAUM MUSLIMIN.. ??
SUDAHKAH MEREKA LEPASKAN KAMI DARI TANGAN KAUM YAHUDI
Lalu aku mengangkat  tanganku memohon kepada Tuhanku
Ya Allah..
Aku meyakiniMu
Dan aku melihat perlindunganMu
Aku bergantung padaMu dan keyakinanmu
Engkaulah perlindung kami serta pemilik segala sesuatu
Engkaulah Tuhan Maha Semesta dan  engkaulah tuhanku
Ya Allah HANCURKANLAH MEREKAA...

Aku anak seorang palestina
Seorang anak yatim piatu



1836
7 Rejab 1431h
20 Jun 2010
Klang, Selangor
Malaysia

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...